Dieta sokowa – na czym polega?

Opublikowane przez admin w dniu

Dla zdrowej i pięknej sylwetki jesteśmy w stanie zrobić wszystko. Szukamy rozwiązań nie tylko u dietetyków czy znajomych, ale także w internecie. Ostatnio na popularności zyskuje tzw. dieta sokowa. Przebywanie na niej pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, a dodatkowo oczyszcza nasz organizm z toksyn i usprawnia pracę narządów wewnętrznych. Czy jednak dieta ta jest nieszkodliwa? Przez jaki czas można z niej korzystać? I co właściwie można wtedy jeść?

Dieta oczyszczająca soki od podstaw

Dieta oczyszczająca soki owocowe i warzywne to forma odżywiania, która najchętniej stosowana jest wiosną i wczesnym latem, czyli wtedy kiedy mamy dobry dostęp do świeżych produktów. Jest to bowiem podstawa tej diety i należy uważać, by pozyskiwać je ze sprawdzonego źródła. Większość warzyw i owoców, które możemy kupić w dyskoncie czy supermarkecie zawiera wiele nawozów i środków chemicznych. Przebywanie na diecie bogatej w takie produkty, może więc nam przysporzyć więcej problemów niż korzyści. Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić jest zaopatrzenie się w składniki najlepiej od rolnika albo z małego prywatnego sklepiku. Ważne, żeby znać ich źródło pochodzenia. 

 

Dieta soki to dieta, na którą trzeba się odpowiednio przygotować. Prowadzimy bardzo aktywny tryb życia, zużywamy w ciągu dnia wiele energii, więc pozbawienie organizmu dobroczynnych składników odżywczych, takich jak białka czy tłuszcze, wymagać będzie od nas wiele wysiłku. Jednak do takiej diety możemy się przygotować. Ograniczmy wcześniej spożywanie mięsa i produktów białkowych, tak by organizm w trakcie przebywania na diecie sokowej, nie doznał szoku.

Dieta soki w praktyce, od czego zacząć?

Dieta sokowa polega na piciu soków owocowo – warzywnych nisko-przetworzonych. Oznacza to, że nie możemy do przygotowania posiłków używać sokowirówki, ale wyciskarki wolnoobrotowej, tak by zachować w sokach jak najwięcej składników odżywczych, w tym błonnika. Sięgajmy po warzywa zielone, a także cytrusy, mieszajmy je według smaku. W trakcie diety należy jednak unikać owoców wysokokalorycznych, jak banany. Mogą one bowiem odkładać się w formie tkanki tłuszczowej. Zwłaszcza spożyte w godzinach popołudniowych. 

 

W trakcie diety najlepiej ograniczyć wysiłek fizyczny i umysłowy. Nie dostarczamy wówczas organizmowi odpowiedniej ilości kalorii, witamin i minerałów, musi on więc korzystać z zapasów, które ma. Pojawić się mogą skutki uboczne, jak np. zawroty głowy.

Kategorie: zdrowie

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *